JYP Junioreiden kuukausikooste: Syyskuu
JYP JunioritJulkaistu: 06.10.2024 09.12

JYP Junioreiden kuukausikooste: Syyskuu

Syksy toi mukanaan monta mukavaa tapahtumaa - käydääs niitä yhdessä läpi!

Syyskuu on erityisesti joukkuetoiminnan osalta odotettua aikaa, kun sarjakausi vihdoin starttasi! JYPin eri-ikäisten joukkueet ovatkin jo päässeet hyvin niin koti- kuin vierasmatkojenkin makuun. Kannattaa seurailla Instagramista seuramme joukkueita, ja käydä katsomassa pelejä myös halleilla - onhan lätkä parasta paikan päällä. ;)

Syyskuun alussa seurassamme aloitti harjoittelussa Leevi Kurki. Leevi opiskelee Pajulahden urheiluopistossa liikunnanohjaajaksi. Hän pelaa kelkkalätkää SISU Jyvässeudun parajääkiekkojoukkueessa. Leevi toimii kauden aikana urheilupuolen apuna eri joukkueissa ja seuran tapahtumissa, keskittyen valmennusosaamisen kehittämiseen. Voit tutustua Leeviin Leijonien uutisessa: Leijonat - ”Voittaminen on parasta” – Parajääkiekkoilija Leevi Kurki esittelee videolla parajääkiekkoilijan varusteita ja kertoo lajista.

Myös JYPin liigajoukkueen kausi starttasi syyskuun puolivälissä, ja tuttuun tapaan myös junioreitamme näkyy monella tapaa mukana ottelutapahtumissa. Ikäkausijoukkueidemme vanhemmat avustavat jokaisessa ottelussa hallin käytävien kioskitoiminnassa. Kortteli-ikäluokkiemme pelaajat vuorostaan pääsevät osaksi ottelutapahtumaa sekä ennen peliä että ensimmäisellä erätauolla. Ennen peliä yksi pelaaja kiekkokoulusta, U8, U9, U10 tai Tytöt -joukkueesta luistelee avajaisseremonian yhteydessä Lähitapiolan sinisen lipun kanssa. Lisäksi kaikille seurassamme harrastaville on jaettu JYPin Juniorikortti, jolla pääsee katsomaan maksutta JYPin runkosarjan kotiotteluita seisomakatsomoon.

Viikolla 39 järjestettiin jääkiekon yläkoululeiri, johon osallistui yhteensä yli 130 yläkouluikäistä nuorta Jyväskylästä. Yläkoululeiri järjestettiin yhteistyössä JYP Junioreiden, Diskoksen ja Jykin toimesta. Lisäksi Kensu kävi pitämässä leiriläisille pikaluistelutunnin. Leirisisältö koostui monipuolisista liikuntaharjoitteista (mm. tanssi ja voimaharjoittelu), jäätoiminnasta, urheilijana olemisen taitoja käsittelevistä luennoista sekä opiskeluhetkistä.

BeActive-viikkoa eli Euroopan urheiluviikkoa vietettiin yläkoululeirin kanssa samaan aikaan. BeActive-viikolla jyväskyläläiset seurat kävivät peruskouluissa jakamassa liikunnan iloa oppilaille. JYP Juniorit kävivät keskiviikkona Halssilan koululla.

Lisäksi syyskuussa julkaistiin Pohjola-leirin Pre Camp-valintaleirille valitut pelaajat. JYP Junioreista Pre Campille pääsi yhteensä 21 pelaajaa!

Pohjola-leiri järjestetään vuosittain 15-vuotiaille pelaajille. Pelaajat valitaan Jääkiekkoliiton toimesta. Tänä vuonna leirille pääsevät ikäluokan -09 parhaat pelaajat. Pre Camp-leiri järjestettiin 4.-6.10 Vuokatissa. Pohjola-leiri järjestetään 22.-27.10. Vierumäellä.