Seuran marraskuu pähkinänkuoressa: paluu ulkojäille, #kiitosseuratoimija, JYP 100v
Julkaistu: 04.12.2023 12.59

Vuosi on pyörähtänyt nopeasti, ja taas viedään viimeistä kuukautta! Näin joulunajan alla on hyvä muistella, mitä kaikkea mahtui seuran marraskuuhun.

Läpi marraskuun joukkueiden sarjat ovat olleet täydessä vauhdissa ja upeita otteluita on nähty niin Killerillä, Hippoksella, Peurungassa kuin vierasmatkoillakin. Myös kortteli-ikäluokkien U8-10 osalta Hippoliigapelejä nähtiin useampanakin viikonloppuna.

Pakkasen kiristyessä on siirrytty sisältä viimein myös ulkojäille! Erityisesti maanantai-iltaisin Viitaniemen tekojää täyttyy seuramme junioreista. U9-10 ikäluokille järjestetään lisämaksullisia luisteluiltoja Viitaniemessä aina maanantaisin klo 18.15-19.45. Mukaan ehtii vielä! Lisätietoja ja ilmoittautumisen löydät TÄÄLTÄ.

Marraskuussa vietettiin ansaittua #kiitosseuratoimija -kampanjaa 6.-22.11. Kampanjan tarkoituksena on nostaa esille vapaaehtoistyön tärkeyttä, ja erityisesti sen tekijöitä. Haastoimme somessa myös joukkueemme muistamaan omia seuratoimijoitaan, ja kiitospostauksia tuli hieno määrä! Kampanja huipentuu vapaaehtoisten päivään, jota vietetään tänä vuonna 5.12.

Myös Suomen Jääkiekkoliitto muisti seurojen tekijöitä vuosittaisella Vuoden Tekijä -palkitsemisella Karjala-turnauksen yhteydessä 11.11. Jokaisella seuralla on mahdollisuus palkita yksi tekijöistään tunnustuksella, ja paikalla olikin kokonaisuudessaan jopa 160 seuratoimijaa. JYP Junioreista palkittiin ansaitusti U18-valmentaja Tomi Liukkonen. Tomi on ollut mukana seuramme toiminnassa jo yli 15 vuotta. Hänen arvonsa kulkevat käsi kädessä seuran arvojen kanssa, ja Tomi tekee viikoittain merkityksellistä työtä koko JYP-yhteisön eteen.

JYP Junioreiden kaikille lapsille avoin ja maksuton tyttökiekkokerho järjestettiin Harjoitusjäähallilla lauantaina 18.11. Mukana oli mukava joukko innokkaita kiekkoilijatyttöjä. Tyttökiekkokerhojen tarkoituksena on tarjota matalan kynnyksen kokeilumahdollisuus kiekkoilun saloihin. Mukaan tarvitsee vain luistimet, kypärän ja paksut hanskat - mailakin on hyvä, mikäli omasta takaa löytyy, mutta niitä on rajallisesti lainaan myös hallilla. Tämän vuoden viimeinen tyttökiekkokerhokerta pidettiin lauantaina 2.12., mutta kerhokerrat jatkuvat taas 2024 puolella!

24.11. juhlittiin JYPin 100-vuotiasta seurataivalta juhlaottelun merkeissä. Myös JYP Junioreilla oli kunnia edustaa ottelussa. Ennen ottelua jäällä luisteli jokaisen ottelun tapaan lipunviejä, joka oli tällä kertaa U9-joukkueesta. Ottelu alkoi juhlallisuuksilla, jossa seitsemän JYP-yhteisön jäsentä lausuivat, mitä JYP heille merkitsee. Seurastamme edustamassa olivat Tytöt-joukkueesta Sohvi Välivaara, U15-joukkueesta Niklas Nieminen sekä U16-vastuuvalmentaja ja seuravalmentaja Tuomas Blomqvist.

Marraskuu oli myös tukihakujen aikaa, sillä Jääkiekkoliiton myöntämät Vähävaraisten tuet jaettiin, ja lisäksi JYP Juniorit Tuki ry järjesti oman tukihakunsa (linkki uutiseen). Myös lokakuussa haettavissa olleet sisaralennukset käsiteltiin marraskuun aikana, ja ne huomioidaan tulevissa toimintamaksuissa joukkueiden aikataulujen mukaisesti.

Marraskuun kuukauden juniorina palkittiin Eelis Nieminen! Eeliksen valintaa perusteltiin seuraavanlaisesti: Eelis on erittäin ahkera ja tunnollinen harjoittelija, jonka esimerkillinen asenne näkyy niin pelikentällä kuin sen ulkopuolellakin. Hänen omistautuminen harjoitteluun ja positiivinen vaikutus ympärillään oleviin luovat vahvan perustan kehitykselle. Eelis on sitoutunut kehittämään itseään jatkuvasti ja jakamaan intohimoaan lajiin muiden kanssa. Hänen esimerkkinsä innostaa muita ympärillään tavoittelemaan huippusuorituksia ja yhteisöllisyyttä.

Tsemppiä joukkueille loppuvuoden otteluihin ja hyvää joulukuuta itse kullekin!

Vinkki! Seuramme Instagramissa on käynnissä joulukalenteri, joka esittelee luukku kerrallaan seuramme toimintaa ja jokaisen joukkueen. Mikäli tilimme ei vielä ole seurannassa, nyt kannattaa käydä klikkailemassa! Löydät meidät somesta @jypjuniorit.

- JYP Juniorit ry -